Google Maps – sekret darmowego ruchu, o którym wie co 379 firma - Blog Agencja IAM
15586
post-template-default,single,single-post,postid-15586,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
Google Maps dla firm

Google Maps – sekret darmowego ruchu, o którym wie co 379 firma

Tworząc nową stronę internetową większość osób zadaje sobie jedno, bardzo ważne pytanie: jak zdobyć na niej ruch? W poprzednim artykule pisaliśmy o sposobach, które pomogą wypromować Twoją firmę w Internecie. Jednak nie ma co się oszukiwać, efekty z płatnych narzędzi, takich jak SEO lub remarketing, będą widoczne dopiero po pewnym czasie, a klienci nie pojawią się dosłownie z dnia na dzień. Dzisiaj zdradzimy Ci sekret, który szybko pozwoli Ci zwiększyć ruch na stronie i to całkowicie za darmo! Google Maps. 

Google Maps – sekret darmowego ruchu!

Google Maps to usługa, która ma wiele zastosowań. Przede wszystkim służy jako nawigacja, za pomocą której można wyznaczyć najkrótszą lub najszybszą trasę oraz sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Dzięki dostępowi do zdjęć satelitarnych, osoby wybierające się na wakacje mogą zobaczyć, jak wygląda hotel oraz co znajduje się w jego okolicy. Ale to nie wszystkie funkcjonalności Google Maps. Aplikacja została wzbogacona o możliwość dołączania do map wizytówek firm lub instytucji. Dzięki nim możliwe jest wyszukiwanie w Google Maps nie tylko konkretnych adresów (miasto, ulica, numer), lecz również słów kluczowych (np. „rehabilitacja Warszawa”, czy „bar wegańskiKatowice”).

Jakie firmy powinny mieć profil na Google Maps?

Odpowiedź jest prosta – wszystkie, które posiadają stacjonarny punkt, w którym przyjmują klientów. Procedura zakładania wizytówki jest darmowa, a zawsze jest to dodatkowe miejsce, w którym internauta może odnaleźć informacje na temat Twojego biznesu. Co ważne, w niektórych branżach wyniki z Google Maps są szczególnie cenne. Doskonałym przykładem są hotele oraz restauracje, które mogą być poszukiwane przez osoby przebywające w obcym mieście.

Jak stworzyć profil firmy w Google Maps?

  1. Załóż konto Google
  2. Dodaj prowadzoną działalność do usługi „Google Moja Firma”
  3. Stwórz wizytówkę swojej firmy
  4. Dokonaj weryfikacji swojego konta
  5. I gotowe! W ten sposób nasza firma będzie wyświetlała się na mapach Google.

Przy tworzeniu wizytówki swojej firmy warto zwrócić uwagę na:

  • dopasowanie swojej firmy do odpowiedniej kategorii głównej,
  • odpowiednią optymalizacja nazwy firmy w Google Maps,
  • podanie aktualnych godzin pracy,
  • wrzucenie dużej ilości zdjęć firmy (zdjęcia z zewnątrz, zdjęcia parkingu, zdjęcia pomieszczeń, produktów, itd.),
  • weryfikację swojej firmy przy pomocy kodu z pocztówki Google.

 

Jak pozycjonować się w Google Maps?

Zasady pozycjonowanie w Google Maps są proste. Pierwszą czynnością, którą należy zrobić, to wprowadzenie jak najwięcej informacji o firmie w wizytówce, które będą zawierały słowa kluczowe, na których Ci zależy. Szczególnie istotne są: nazwa firmy, adres, godziny otwarcia oraz dane kontaktowe. Na pozycję Twojej firmy w mapach mają duży wpływ opinie, jakie zostawiają internauci. Liczba wystawionych rekomendacji nie ma znaczenia na miejsce w rankingu, ale przyznawane oceny mogą zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z Twojej oferty. Dodatkowo warto pamiętać o walorach estetycznych. Wzbogać swoją wizytówkę o wysokiej jakości zdjęcia, które pokażą Twoją firmę. Fotografie zdecydowanie ułatwią klientom wybór Twoich usług i zachęcą do zakupu.

Twoi potencjalni klienci korzystają z internetowych map, poszukując trasy dojazdu do konkretnego punktu lub wyszukując obiektów usługowych w danym mieście. Umieszczenie wizytówki swojej firmy Google Maps stanowi dobrą formę reklamy – darmowej reklamy, która przyciągnie nową grupę klientów.

 

Tags: