Reklama vs Klient - Blog Agencja IAM
15633
post-template-default,single,single-post,postid-15633,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
skuteczna reklama

Reklama vs Klient

Dlaczego reklama w Polsce nie przynosi klientów oraz dochodu?

Jeżeli zapytasz pierwszego napotkanego na ulicy przechodnia, czy lubi reklamy, najprawdopodobniej uzyskasz jedną odpowiedź – nie lubi, nie klika w banery pojawiające się na stronach internetowych oraz nie bierze ulotek. Nic dziwnego, ponieważ każdego dnia dociera do niego ponad 3000 komunikatów reklamowych, przy czym 80% z nich nie jest skierowana do niego!

Przez natłok informacji, skuteczne dotarcie ze swoim przekazem marketingowym do potencjalnego nabywcy jest bardzo trudne. Jeśli pomimo inwestowania pieniędzy w reklamę swojego biznesu wciąż nie widzisz efektów, ten artykuł z pewnością pomoże rozwiązać Twoje problemy. Na początku przyjrzyj się podejmowanym działaniom i zdefiniuj przyczynę niepowodzeń. Poniżej znajdziesz listę z najczęściej popełnianymi błędami oraz wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność Twoich reklam, a tym samym zdobyć nowych klientów.

Dlaczego Twoja reklama jest nieskuteczna?  Poznaj 5 najczęściej popełnianych błędów.

  • Nie monitorujesz konwersji.
  • Nie wzywasz do działania.
  • Zbyt szeroko definiujesz grupę docelową.
  • Nie przypominasz klientom o swojej ofercie.
  • Zapominasz o budowaniu trwałych relacji z konsumentami.

 

Co zrobić, żeby Twoja reklama zainteresowała klientów?

Przyjrzyj się efektom

Twoje kampanie przyniosą wymierne rezultaty, jeżeli skorzystasz z narzędzi, które umożliwią Ci mierzenie jej skuteczności. Sprawdzaj, jakie zyski generuje Twoja reklama, analizuj wydatki na promocję oraz weryfikuj, skąd klienci dowiedzieli się o Twoim istnieniu. Dzięki tej wiedzy zoptymalizujesz swoje działania i poprawisz skuteczność swoich kampanii.

Postaw na Call-To-Action

Zachęcaj odbiorców do skorzystania z Twojej oferty – to działania jak najbardziej wskazane! Nie wystarczy używanie języka korzyści, czy atrakcyjny projekt graficzny reklamy. Wpłyń na emocje klientów i wezwij ich do działania!

Poznaj swoich klientów

Dlaczego wiedza o tym, kto jest odbiorcą Twojej marki jest tak ważna? Ponieważ reklama do wszystkich, to reklama dla nikogo. Oferta skierowana do określonej grupy klientów, będzie przez nich odebrana jako dedykowana wyłącznie dla nich. Dzięki temu zyskasz ich zainteresowanie – konsumenci uznają, że troszczysz się o nich, a Twój produkt zaspokaja ich potrzeby.

Informuj skutecznie

Mów o swojej ofercie na wszystkie możliwe sposoby i tak często jak tylko się da! Pisz na swoim profilu na Facebooku o nowych produktach, wysyłaj newslettery z promocjami oraz umieszczaj aktualne informacje na swojej stronie internetowej. Reklama, żeby była skuteczna powinna być powtarzana wielokrotnie, dlatego musisz zaplanować swoją kampanię odpowiednio w czasie.

Bądź z klientem w kontakcie

Jeżeli zyskałeś już klienta, który skorzystał z Twoich usług lub kupił jakiś produkt, pamiętaj, żeby nigdy o nim nie zapominać. W marketingu istnieje powiedzenie, że zdobycie nowego klienta jest pięć razy droższe niż nakłonienie do ponownych zakupów tego, który już kiedyś kupował. Warto więc wziąć sobie je do serca i budować trwałe relacje z klientami, ponieważ zadowoleni konsumenci będą polecać Twoją firmę swoim znajomym i bliskim.

Skuteczna reklama przekłada się na ilość nowych klientów. Nie ma co ukrywać, powodzenie każdego biznesu zależy od skutecznych działań marketingowych. Dzięki dobrze zaplanowanej kampanii, zyskasz nowych klientów oraz zwiększyć zyski swojej firmy.

Błędy przy tworzeniu reklam

 

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu reklam, które przyciągną a nie odstraszą klientów? Zapraszamy do kontaktu>>